Chemnitz here we come!?

15 juli 2014 - Chemnitz, Duitsland

Maandagochtend 14 juli. Als herboren stapt Hasker de tent uit. Na een kleine nachtelijke onderbreking vanwege nare geuren welke andere onbevalligheden opwekte en de frisse buitenlucht wonderen verrichte waarbij Herman even later op zoek ging naar een plek om zijn overtollige vocht te lozen en hierdoor bijna  de tent van de buurman voorzag van natte plekken terwijl Alexander de onwelriekende dampen nog steeds tot zich nam in de heerlijk dampende zwetende overnacntings voorziening. Tijdstip 6.50 uur werden we gewekt door de begintune van the lion king waarna diverse luchthoorns de mensen die nog niet uit hun roes waren ontwaakt de mogelijkheid ontnamen om nog een uurtje te maffen. Verdwaasde koppen over de campground waarbij een bezoek aan het toilet sterk werd afgeraden door de geuren die de neusholtes bereikte met iedere stap die je dichterbij de dixies bracht. Shit, letterlijk en figuurlijk! Ophouden dus tot het raststation. Au. Opruimen , inpakken, motor starten en gaan. 9 uur vertrek en om 10.30 eindelijk van het terrein.de rally is echt begonnen. Wederom veel bekijks en door middel van veel luchthoorngeschal rijden we naar de vierbaansweg. Dit onder controle van onze blauwe vrienden. Opdrachten zijn er ook. De eerste en ook de laatste die we gedaan hebben was om een varken op een steiger bij een boot op de foto te zetten en daar Hasker volgens de Chinese astrologie een varken is had hij de eer om plaats te nemen. Foto gemaakt ergens in de buurt van Erm en weer richting de snelweg waar onze navigator Alexander druk bezig was met appen in plaats van navigeren en we daarom de eerste afslag misten. Opmerking: Hasker: hee Herman, wat komen we weinig van die carbage auto's tegen? Herman: dat is wel logisch want als iedereen 120 rijdt dan komen we ook niet dichterbij en de langzame auto's hebben we inmiddels wel ingehaald. En daarmee was het probleem opgelost. Na enige tijd vroegen we ons af of we wel goed gingen en terwijl onze navigator aan het werk ging bekroop Herman en Hasker het onbehaaglijke gevoel dat er iets niet goed ging. Volgens Alexander klopte dat gevoel helemaal en bleek dat we mijlenver (Amerikaanse auto) van de route afweken. Routekaart erbij en de wegenkaart van stal gehaald, vanwege de hoge nood van Hasker een raststatte gezocht waarna met de kaart, een broodje, bratwurst, soep en water + cola de route nogmaals bekeken werd. Ai! Een afwijking van ongeveer 150 kilometer! Oké,  plan aangepast rijroute bepaald om weer aan te sluiten bij de rest wat ongeveer na 7 uur rijden lukte. Zij kwamen uit noor en wj vanuit zuidelijke richting. Hoorngeschal toen de 499 andere voertuigen ons zagen en blij waren dat het verloren schaap op eigen gelegenheid de groep weer had gevonden. Ondertussen heeft iedereen een uiltje geknapt waarbij lol roek Herman ineens hard op de rem trapt en schreeuwt waarbij de in een slaaproes verkerende Hasker verdwaasd om zich heen kijkt de klap afwachtend en ondertussen weer rustig verder slaapt waarbij Alexander niet meer bijkomt van het lachen en we hem aan de zuurstof moeten leggen. Hapje eten dan maar en na een speurtocht in voormalig Oost Duitsland vinden we het pittoreske dorpje Dorna waar we bij een leuk restaurantje de magen konden vullen. Heerlijk in het zonnetje op een terrasje. Wie maakt ons gek! Afrekenen en weer verder om de laatste kilometers te rijden naar onze kampeerplaats. Onderweg de general Lee van karrevolk voorzien van keilbouten. Oh nee, het waren wielbouten. Het linker achterwiel was van deze auto afgebroken en zoals het hoort stop je dan met gevaar voor eigen leven op de vierbaansweg om deze jongens te helpen. Een geschreven maar ook ongeschreven regel tijdens de rally. Je laat elkaar niet staan. Gearriveerd om 21.30 uur. Donderwolken betrekken de hemel en voorspellen weinig goeds dus maar snel de tent op zetten. De eerste keer in het donker. Tentstokken worden door elkaar gehaald, puntje van een tentstok mist. Paniek? Nee, natuurlijk niet. Te t hoofdmeester Hasker ziet het niet meer en wordt door Herman geattendeerd dat dit wel eens zou kunnen door het feit dat hij zijn zonnebril nog op heeft en jawel na het verwijderen van deze bril en het zicht weer is teruggekeerd staat de tent binnen 5 minuten. Alexander verzorgt de binnenbouw en de Herminator slaat met vereende krachten de spijkers in de grond. Luchtbedjes opblazen en klaar is het Breaking bat team. Hoera er zijn douches of wat er voor mag doorgaan en onder een kou pisstraaltje verzorgen wij de vermoeide lichamen om hierna onder het genot van een cola rum de dag door te nemen waarna twee van de drie gaan slapen en een derde  met nog wat andere tent activiteiten zich vermaakt en hierna ook rustig onder de aol gaat oftewel een heerlijk slaapzakje op zoekt. Vanochtend wederom wakker geworden onder bet genot van de heerlijke klanken van strakke house beats en luchtsirenes. We zijn inmiddels op weg naar Katowice Polen. We rijden dit land via Duitsland en Tsjechie binnen. Hoe dit verloopt horen jullie morgen als we bereik hebben. Dat gaat wel lukken want de wijzen komen toch uit het Oosten?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade